Пісьмовыя звароты, накіраваныя на прадпрыемства з выкананнем патрабаванняў заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, падлягаюць абавязковаму разгляду службовымі асобамі прадпрыемства, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у звароце.
Прадпрыемства пры паступленні пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі прадпрыемства, на працягу пяці працоўных дзён накіроўвае звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляе заяўнікаў у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін пакідае зварот без разгляду па сутнасці. і паведамляе аб гэтым заяўнікаў з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Калі вырашэнне пытанняў, выкладзеных падчас асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі прадпрыемства, адпаведныя службовыя асобы не разглядаюць зварот па сутнасці, а тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.
Забараняецца накіроўваць скаргі ў падраздзяленні, дзеянні (бяздзеянне) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых падраздзяленняў.
Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне, забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказы.
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай ці электроннай заявы. У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту прадпрыемства спыняе разгляд гэтага звароту па сутнасці без апавяшчэння аб гэтым заяўніка і вяртае арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.
Рашэнні, прынятыя па зваротах, могуць быць абскарджаны ва ўстаноўленым законам парадку.